Wiadomości

Tryb postępowania w przypadku ubiegania się organizatora imprezy o wykorzystanie drogi w sposób szczególny.

Data publikacji 24.08.2018

Wymogi formalne jakie powinien spełniać wniosek organizatora imprezy zgodnie  z art. 65 ust. 3 i 4 Ustawy p.r.d. (Dz.U. z 2017r. poz. 128 tekst jednolity):

- art. 65. Zawody sportowe, rajdy, wyścigi, przewóz osób koleją turystyczną i inne imprezy, które powodują utrudnienie w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie.
- art. 65b. 1. Zezwolenie, o którym mowa w art. 65, wydaje w drodze decyzji administracyjnej, na pisemny wniosek organizatora imprezy, zwany dalej „ wnioskiem”, złożony co najmniej 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia, organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza, z tym że jeżeli impreza odbywa się na dogach podległych kilku organom – organem  właściwym jest:
1. w przypadku dróg różnych kategorii – organ zarządzający ruchem  na drodze wyższej kategorii;
2. w przypadku dróg tej samej kategorii – organ właściwy ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy.
3. organizator imprezy  przesyła w terminie określonym w ust. 1 kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami do :
4. właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy Komendanta Wojewódzkiego  Policji, a także komendanta oddziału Straży Granicznej – jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej, lub komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej – jeżeli impreza jest przeprowadzana na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie  jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
Przepisy  nie dotyczą procesji, pielgrzymek  oraz innych imprez o charakterze religijnym, które odbywają się na drogach na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
Wniosek powinien zawierać w szczególności:
imię i nazwisko lub nazwa oraz adres zamieszkania z siedzibą organizatora imprezy,
rodzaj i nazwa imprezy,
informacja o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończeniu imprezy,
informacja o przewidzianej liczbie uczestników,
wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca na terenie poszczególnych województw, powiatów,
podpis organizatora lub jego przedstawiciela,
szczegółowy regulamin imprezy,
wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości,
program imprezy, ze szczególnym opisem trasy, podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami, sposób oznaczenia miejsc niebezpiecznych dla  uczestników imprezy, oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie i jej towarzyszących, rodzaje zezwoleń umożliwiających poruszanie się  osób lub  pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu publicznego,
organizacja łączności bezprzewodowej miedzy organizatorem imprezy  a Policją w czasie jej trwania, sposób informowania o ograniczeniach w ruchu drogowym wynikających z przebiegu imprezy – przed  imprezą i w trakcie jej trwania,
zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego,
pisemną zgodę właściciela lasu, jeśli impreza przeprowadzona jest przez teren leśny,
podczas planowania służby zapewniającej bezpieczeństwo podczas trwania imprezy, należy podać  ilość policjantów  przewidzianych do zabezpieczenia oraz wskazać miejsca zabezpieczenia policyjnego.

Powrót na górę strony